Jag drivs av möjligheten att göra skillnad. Det finns ingenting bättre än när man har lyckats med en förhandling som gör att båda parterna kan komma ut som vinnare, och där lösningen blir mångfalt bättre än om parterna hade diskuterat utan vår inblandning.
"Kan du nämna något exempel där du har gjort skillnad"?
När hemelektronikkedjan Expert gick i konkurs så slog det hårt mot alla våra franchisetagarmedlemmar i den kedjan. Över en natt så drabbades deras butiker av mycket badwill och de var tvungna att konkurrera med franchisegivarens butiker som gjorde konkursutförsäljningar. För oss i Sveriges Franchisetagare så blev det en lång process, men där vi i förhandling med konkursboet kunde hitta kollektiva lösningar som gjorde att såväl mycket tid och mycket pengar kunde räddas. Dessutom kunde nästan alla franchisetagare gå vidare och bedriva framgångsrika verksamheter inom andra kedjor.
Kontakt:
Tfn: 08-700 63 47
Mob: 073-073 47 41 E-mail: Love von Gertten
Olle Janrik
"Vad drivs du av?"
Jag drivs av att finna nya lösningar på gamla problem. Dessa lösningar skall helst vara så lyckade att alla parter känner att de får en bättre tillvaro efter förändringen. Jag vill bidra till ett mer jämlikt förhållande mellan parterna och skapa bättre balans i både avtal och förhandlingar där det annars lätt händer att franchisegivaren kör över den mindre parten, franchisetagaren.
"Kan du nämna något exempel där du har gjort skillnad?"
Vid ackordsförhandlingarna med JC:s franchisetagare var det länge många svarta moln i dialogen. Båda parter såg mest problem och hot.
Efter nästan ett år av samtal kunde vi enas i en överenskommelse där alla inblandade kunde starta om på ett bra sätt och sätta nya mål för framtiden.
Det är en bra dag på jobbet när vi skapar mervärde både för våra medlemmar men också för vår motpart, i detta fall JC, som går stärkt vidare in i framtiden med nya koncept.
Jag har ett starkt rättspatos och vill att affärer skall vara schyssta och ömsesidiga. När medlemmar som fått fel förutsättningar, förespeglats fel bild eller uppenbart blir förfördelade vill jag bidra till att hitta en bra lösning. Det känns riktigt bra när jag kan återkomma till en medlem med en hållbar lösning.
"Kan du nämna något exempel där du har gjort skillnad?"
När Swedbank köpte upp Svensk Fastighetsförmedling och ville slå ihop dessa med Fastighetsbyrån kunde Sveriges Franchisetagare genom snabbt agerande och sitt kunnande organisera hela kedjans franchisetagare. Genom idogt fokus och bra samarbete med franchisetagarna kunde vi efter drygt ett års arbete finna en lösning för Svensk Fastighetsförmedling, som nu kunde kvarstå som eget varumärke på den svenska marknaden och ägt av dess franchisetagare. Franchisetagarna kunde behålla sina distrikt och upparbetade goodwill.